lunes, 1 de octubre de 2012

El primer mes DE TREBALL, la primera malaltia i la primera nòminaaaaAAAAAaaa, yujuuuu!!! :) (PRIMERA PART)




Fa molt que no escric per ací i de hui no passa, perquè hui fa dos mesos i tres dies que vaig decidir enfilar-me en aquesta aventura!!! Hui he decidit escriure-vos un poquet sobre la meua vida a MCAllen. Torna a ser una mica llarg, així que amb una cerveseta, un cafenet o un té ho llegireu millor!! ;)

EL PRINCIPI DEL DIA
Les classes comencen a les 8, però a les 7.30 ja he d’estar-hi al col·le, perquè de 7.30 a 8 tinc duty. Duty d’estar mitja hora dempeus al passadís, davant de la porta de la meua classe,  controlant que tots els xiquets vagen anant a les seues classes, no es barallen i siguen personetes. No és massa complicat a aquestes hores, perquè estan mig-adormits.  Aquesta mitja hora és necessària, perquè no tots els autobusos que porten els xiquets a escola arriben al mateix temps. Hi ha xiquets que s’alcen a les 6 del matí i a les 6.30 ja són al col·le. Mentre que faig aquesta “duty” tan avorrida, jo he decidit traure’m una cadireta al passadís com si fora una iaia de poble, d’estes que seuen a la porta de sa casa i passen hores mirant la gent que passa pel carrer.
En aquesta mitja hora ja vas vegent els xiquets que venen de mal humor eixe dia, o els que venen amb un somriure i et diuen: hoooOOOoola, Miss!!!“ i et donen o et xoquen la mà. Els xics que juguen al futbol americà es pensen que són com déus  i es passetgen pel col·le amb uns aires de superioritat molt descarats. També estan les cheerleaders, que van totes amb els seus llacets i plenes de purpurina per la cara. Al meu passadís hi ha 8 classes amb les portes agrupades de 4 en 4. Aleshores aprofitem aquest ratet per a fer la xerradeta diària les quatre profes veïnes que estem encarades 2 a 2. Una professora és militar i fa classe de “Military Science”, l’altra fa classes d’Espanyol i la tercera fa la mateixa assignatura que jo, però en anglès.
Els primers dies flipava de vore com el professorat anava de bon matí amb pots enormes de cafè o doctor pepper, una beguda que li encanta a la gent d’ací i que és fastigós. És com fondre  una bossa de kojaks i després beure-te-la. No pot ser més embafador! Buff! És estrany vore per ací un professor amb una botelleta d’aigua a la mà. Un company de treball i jo de tant en tant compartim cotxe i, sempre que vaig amb ell, fem la paradeta en el Stripes (tenda que hi ha en les gasolineres Valero d’ací) per a que es compre el dinar i el seu pot enorme de cafè. Ell porta idea de quedar-se ací els tres anys i està adaptant-se la mar de bé! jejejeee
Prototip de personeta d'aquesta terreta. Espere no fer-me així. Dissabte que ve vaig a fer-me una anàlisi de sang, ja vorem com ixen els nivells de colesterol...

Açò és la famosa gasolinera Valero típica d'ací i el Stripes, una cosa semblant al Badulake dels Simpson.



A LA MEUA CLASSE QUE NO LI CAP RES MÉS A LES PARETS
Hui una professora m’ha donat una bandereta dels EEUU per a que la penge a classe. Només ha cabut dalt del projector. Jo sempre he pensat que les banderes no haurien d’existir, però m’ha fet molta il·lusió, i no sé massa bé perquè, supose que serà el detall de què s’haja recordat de mi. Us pose una foto de la bandereta i d’un recurs que utilitze, mentre que la resta fa exercicis, amb els xiquets necessiten que els torne a explicar alguna cosa que no acaben d’entendre massa bé: “El racó de pensar”.



 Al loro amb "traNslación". El Espanglish es el pan de cada día.


EL LUNCH
Tinc mitja hora per dinar. Tenim una sala en cada passadís on hi ha una nevera i un microones i podem deixar i calfar el dinar que ens duguem de casa. Ací hi ha molta gent que menja fatal. Es compren de matí qualsevol cosa en llocs de menjar i s’ho duen al col·le. També hi ha gent que té una xicoteta nevera a la seua classe i un microones. A l’armari de classe tenen galetes, cereals, snacks... És com si estigueren a sa casa. No sabeu la cara que se’m va quedar quan vaig veure per primera vegada una professora a classe planxant-se el monyo i altra maquillant-se mentre que els alumnes anaven entrant a classe... és molt fort!!!! :O


LA VESPRADA
Quan acabem a les 15.40 quasi sempre et toca pringar, o tens “bus duty” (que vol dir controlar com el personal puja als autobusos groc de camí a casa), o tens un Meeting, o tens un training, o tens tutoria, o a saber. Després clar, com que els xiquets no porten llibre i ets tu qui ha de preparar tot el material i fer les fotocòpies, és estrany el dia que isc del col·le abans de les 6.


A casa a descansar!!!
Quan arribem a casa, el primer és gitar-me mitja horeta a dormir, perquè estic morta. Hi ha dies que opte per un banyet a la piscina ara que encara fa caloreta. Desprès no tenim massa per fer ací: gimnàs, córrer, anar a comprar al walmart, o al heb (són taaaaaaaan grans que et tires una hora allà dins), fer Money orders (és la forma que tenen de pagar ací: el lloguer, internet, la llum, l’aigua...), preparar classes escoltant el senyor Stevie Ray Vaughan (últimament estic enganxadíssima), o quedar amb els espanyolets de per ací per anar al Starbucks i desconnectar un poc. Moltes nits també fem la xerradeta d’abans de dormir, encara que últimament ja no tant, perquè ens hem adonat de què necessitem dormir més...
La terraceta del Starbucks!



2 comentarios:

  1. Mmmmmmolt rebé.

    Que guay, encara que és ladrillaco es fa molt guay de llegirte, es com si ho estigueres contant a plena veu i quans més detalls millor! Més coses d'Usa més!

    M'Ha fet molta gràcia lo de la penya en les neveres y planxanse el monyo a clase i tal... es.. TAN HEAVY! O_o

    I per cert jo vull anar a clases de enginyería militar. ;D

    ResponderEliminar
  2. Sí???? AIxò és de veres? Sona com si ho contara parlant? M'egrà! :D
    El tema de les neveres i microones en la classe és molt fort. He de fer una foto i penjar-la per a que ho vejau.
    Les classes de Military science molen molt. Ixen i fan marxes i tot!
    Tinc encara moltes coses que contar, però tractaré d'escriure més sovint, que, si no, m'ixen aquetes ristres de paraules, jijiijijii

    ResponderEliminar